Wednesday, December 31, 2008

Mesej Hijrah 1430 Hijriah

B'thajjud m'nyrikan wajah, b'syukur m'bajai barakah, b'muhasabah m'cetus hkmh, b'twkkl m'buahkn pasrah, b'saudara m'nymai mahabbah, b'jihad membina ummah, bersapa mengerat ukhwah, berazam mempertingkat mahmudah, berusaha membuang mazmumah, semoga beroleh sa'adah, fiddunya wal akhirah ( dari Rozi Zakaria)

Salam Maal hijrah 1430 H. Kami mohon pemeliharaan-Mu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan sekutu tenteranya wahai Tuhan yang Maha Agung dan Maha Mulia. (Iqbal)

Indahnya dunia hanya sementara, indahnya cinta hanya seketika, indahnya mimpi kadang tak pasti, tapi indahnya persaudaraan sukar dicari ganti, salam maal hijrah (Nurul Huda)

Bismillahirrahmanirrahim Ya Allah aku memohon kepadamu yang sebaik-baik permohonan dan yang sebaik-baik amalan,yang sebaik-baik pahala, yang sebaik-baik hidup, yang sebaik-baik maut, dan teguhkanlahiman,beratkanlah timbangan amalannya dan angkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya, ampunilah kesalahannya dan aku memohon kepada-Mu darjat yang tinggi kepadanya dalam syurga, amin . Selamat tahun baru hijrah.(Hassan Khairiah)

Ku doa Allah menyinari duniamu dan iringi setiap langkahmu ke arah jalan yang diredhai dan beri segala yang tebaik buatmu. Salam maal hijrah (Rosiah)

Salam maal hijrah. I pray to Allah grant you a mind free from worry, a heart free from sadness, a soul free from sin, a body free from sickness. Amin (Syukri)

Sempena kedatangan tahun baru hijrah ini marilah kita sama-sama meningkatkan keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah SWT semoga benih keimanan terus subur dalam hati kita, InsyaAllah, selamat tahun baru 1430 hijriah (pudin)

No comments: